آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

غیبت بسکتبال در بازی های همبستگی

والیبال ایران حریفان خود را در باکو شناخت

بازی های کشورهای اسلامی از دهه سوم اردیبهشت آغاز می شود و بسیاری از تیم ها و ورزشکاران ایرانی خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنند.

این چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است که باکوی آذربایجان میزبان آن است و بر اساس قرعه کشی رقابت ها در سه رشته ورزشی تیم های بسکتبال و والیبال مردان و بانوان و نیز واترپلوی مردان حریفان خود را شناختند. از نکات قابل توجه در قرعه کشی بسکتبال مردان و زنان، غیبت تیم های ایرانی است که با وجود اعلام آمادگی فدراسیون بسکتبال نام هیچ کدام از تیم های بانوان یا مردان ایران در قرعه کشی بازی ها دیده نمی شود. پیش از این فدراسیون بسکتبال اعلام کرده بود برای حضور در بازی های همبستگی باکو اعلام آمادگی می کند.

در مسابقات بسکتبال مردان و بانوان، تیم های ملی 10 کشور حضور دارند که در بخش بانوان نام تیم های ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، الجزایر، مالی، افغانستان، اندونزی، ترکیه، سوریه، فلسطین و پاکستان دیده می شود. در بخش مردان نیز تیم های ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، عربستان، پاکستان، اندونزی، قطر، ساحل عاج، مالی و اردن حضور دارند و براساس گزارشی که در همین زمینه توسط ایرنا آمده است نامی از تیم های ایرانی نیست.

چندی پیش فهرست تیم های شرکت کننده در این رقابت ها اعلام شد که نام تیم ملی بسکتبال در این فهرست قرار نداشت.این در حالی است که علی توفیق دبیر فدراسیون به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت «نام تیم ملی بسکتبال از قلم افتاده زیرا فدراسیون بسکتبال ایران مدت هاست که آمادگی خود را برای این رقابت ها اعلام کرده است.»

در بازی های والیبال بانوان تیم های ملی پنج کشور از جمله؛ جمهوری آذربایجان، ترکیه، کامرون، قرقیزستان و تاجیکستان رقابت می کنند. در دیدارهای مردان، تیم های ملی جمهوری آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، فلسطین، ایران، قطر، الجزایر، عربستان و مراکش حضور دارند.

مسابقات واترپلو فقط بین مردان و با حضور ایران، ترکیه، عربستان، جمهوری آذربایجان و اندونزی برگزار می شود.