آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
جامعه
۱۷

حذف دفترچه های بیمه سلامت روستاییان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با راه اندازی سامانه الکترونیکی، دفترچه های درمانی بیمه سلامت روستاییان از تیر امسال در کشور حذف می شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد کبیر افزود: این طرح به صورت پایلوت در کردستان اجرا شده و در سایر استان ها نیز از تیر آغاز می شود. به گفته وی، حذف دفترچه های درمانی، تسهیل در خدمات به مردم را افزایش داده و ضریب خطا در بخش درمان را به حداقل می رساند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی مردم و دسترسی آسان آنها به خدمات درمانی بوده که در نظام الکترونیکی، این هدف دست یافتنی تر است.

وی بیان کرد: در نظام سلامت کشور بخشی از هزینه ها نیز از اختلافات ناشی از خطاها ایجاد می شود که با راه اندازی نظام الکترونیکی این ضریب خطاها نیز به حداقل می رسد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با الکترونیکی شدن دفترچه های درمانی بیمه سلامت، میزان سرانه دارو برای گروه های مختلف جمعیتی مشخص و برنامه ریزی ها در این باره با هماهنگی و انسجام بیشتری انجام می شود. وی اظهار کرد: حذف دفترچه های درمانی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب تر و مدیریت منابع داشته باشد.