آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۳
ورزش
۱۸

ماجرای عجیب کنار گذاشتن دن گاسپار

کارلوس کی روش اخیرا تصمیم گرفت علاوه بر دستیاران ایرانی اش، دن گاسپار مربی دروازه بان های خود را کنار بگذارد. اخراج این مربی از تیم ملی برای همه مثل یک علامت سوال بزرگ است.

ابتدا خبر رسید دن به دلیل برخورد گرم با بازیکن سوریه در مالزی از تیم ملی اخراج شده است. بعضی از سایت ها نوشتند در حالی که کارلوس کی روش پس از بازی با سوریه بسیار خشمگین و عصبانی بود، دن گاسپار با یکی از بازیکنان سوریه خوش و بش گرمی داشت و همین مساله باعث شد تا سرمربی ایران تصمیم به اخراجش بگیرد. ولی بعد از گذشت مدتی مشخص شده دلیل اخراج این مربی چیز دیگری بوده است. دن گاسپار همواره رابطه بسیار نزدیکی با کی روش داشته و در 7 سال گذشته، کارلوس هرکس را کنار گذاشت، این مربی را نگه داشت. سیموئز دوست گرمابه و گلستان کارلوس هم از ایران رفت و به دوستی اش با کارلوس پایان داد ولی دن همواره کنار کی روش بود. به همین خاطر برای همه سوال است که چه اتفاقی، بین آنها جدایی انداخته است؟

منابع خبری فاش کردند کی روش اخیرا موضوعی را متوجه شده که مربوط به یکی از بازیکنان تیم ملی ایران است. این بازیکن در خارج از ایران بازی می کند. کارلوس معتقد است در اتفاق رخ داده برای این بازیکن، دن گاسپار دخالت داشته است؛ به همین دلیل تصمیم به اخراج این مربی گرفت. فعلاتنها کدی که می تواند از علت جدایی گاسپار از تیم ملی داد، همین است. او فعلادر ایران مانده و نمی خواهد جایی برود. گاسپار منتظر است تا فدراسیون فوتبال تکلیفش را روشن کند. این مربی می تواند غرامت صد هزار دلاری از فدراسیون فوتبال بگیرد و به همین خاطر نمی خواهد دست خالی از ایران خارج شود. او منتظر است تا تاج حکم اخراجش را دستش دهد.