آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
صفحه اول
۱

بررسی صلاحیت ها صد در صد محرمانه است

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که بررسی صلاحیت ها صددرصد محرمانه است، گفت: کسی حق ندارد از درون هیات اجرایی افشای اسرار کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اصغر احمدی دیروز در نشست معاونان سیاسی استانداری های سراسر کشور با حضور مسئولان ستاد انتخابات افزود: در متن قانون هم دقیقا کلمه محرمانه ذکر شده است. وی تصریح کرد: آنچه مراجع چهارگانه باید پاسخ دهند، به استناد قانون و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، باید به هیات اجرایی مستند پاسخ دهند.

احمدی افزود: حق اظهارنظر با مراجع چهارگانه نیست و این مراجع باید مطالبی را مستند به هیات اجرایی ارائه کنند، اختیار صفر تا صد به عهده هیات اجرایی است و هیچ کس نمی تواند نظر خودش را به هیات اجرایی بخش یا هیات اجرایی شهرستان تحمیل کند.

رئیس ستاد انتخابات گفت: مطلع شدم بعضی ها به فرماندار گفته اند، اگر فلان مورد را رعایت نکنی بهمان اتفاق می افتد، ان شاءالله که درست نباشد و این گونه نباشد.

وی افزود: اما اگر بنا باشد کسی قانون را دور بزند و قانون را زیر پا بگذارد و بعد هم سفارش هایی کند، اصلاقابل قبول نیست. احمدی تاکید کرد: هیات های اجرایی بخش و هیات های اجرایی شهرستان مکلفند آنچه را مراجع چهارگانه در اختیار آنان قرار می دهند، به طور مستند در هیات اجرایی به بحث بگذارند و در این شکی وجود ندارد و یک مورد هم نباید در لابه لای پرونده ها یا نامه ها باقی بماند. رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور انجام می شود.

احمدی تاکید کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری صرفا در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور انجام خواهد شد.