آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
جهان
۶

کوتاه از جهان

رژیم صهیونیستی برای رصد فضای مجازی نرم افزار ویژه به کار می گیرد

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در طرحی قصد دارد بر مباحث و مکالمات روزمره در شبکه های اجتماعی تمرکز و موافقان جنبش تحریم های اسرائیل را شناسایی کند.

به نوشته وبگاه مرکز رسانه ای خاورمیانه، شرکت صهیونیستی بوزیلاقرار است نرم افزاری را برای وزارت دارایی اسرائیل تولید کند که بتواند مباحثات موجود در شبکه های اجتماعی، وبگاه ها و مجامع خبری را رصد کند.

یک رسانه فلسطینی نیز در این زمینه گزارش کرد که هدف اصلی این نرم افزار رصد مباحث در فضای سایبری و شناسایی تمایلات و احساسات مردم است.

همچنین رژیم صهیونیستی از طریق این سامانه قادر خواهد بود از طریق یک ساز و کار خودکار یا نیمه خودکار در مکالمات موجود در شبکه های اجتماعی و انجمن ها ایده هایی را مطرح سازد.

روزنامه هاآرتص نیز با بررسی عملکرد این سامانه نوشت: وزارت دارایی قادر خواهد بود بر حامیان جنبش تحریم و عدم سرمایه گذاری در اسرائیل تمرکز کند. /جام جام

تصمیم مستقل در مورد کره شمالی در صورت عدم همکاری چین

وزیر خارجه آمریکا گفت: رئیس جمهور چین وعده کمک به حل مساله کره شمالی را داده، اما واشنگتن آماده است که در صورت لزوم مسیر مستقل خود را پیش بگیرد.

«رکس تیلرسون» با اشاره به گفت وگوی روسای جمهور آمریکا و چین افزود: «دونالد ترامپ» و «شی جین پینگ» بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که برنامه اتمی و موشکی کره شمالی به مرحله پیشرفت بسیار جدی ای رسیده است.

آمریکا با بیان این که پیونگ یانگ در آستانه دستیابی به توان حمله اتمی به خاک این کشور است، کره شمالی را به اقدام نظامی تهدید کرده است. هفته گذشته ترامپ گفت اگر چین نخواهد به حل این مساله کمک کند، آمریکا «خود آن را حل خواهد کرد.» در مقابل کره شمالی نیز هم تهدید کرده آمادگی دارد تا بشدت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا پاسخ دهد./ فارس