آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
ورزش
۹

فوتبال پرحاشیه و سیاسی بین دو کره

بازی پرسروصدا و پرحاشیه دو تیم زنان کره شمالی و کره جنوبی در مقدماتی فوتبال زنان آسیا با تساوی یک یک تمام شد.

طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات مقدماتی زنان آسیا در چهار گروه برگزار می شود که دو تیم کره شمالی و جنوبی در گروه دوم کنار هم قرار گرفته اند و طبق برنامه کره شمالی باید از کره جنوبی میزبانی می کرد. به این ترتیب دو کشوری که بشدت درگیر تنش های سیاسی هستند، در یک بازی فوتبال (این بار در بخش زنان) به رقابت با هم پرداختند. کره شمالی از دو بازی قبلی خود 6 امتیاز و کره جنوبی 3 امتیاز کسب کرده بودند و طبیعی بود که این بازی برای هر دو تیم اهمیتی حیاتی پیدا کرده بود.

ورزشگاه کیم ایل یونگ در پیونگ یانگ کره شمالی جای سوزن انداختن نداشت و 40 هزار نفر با لباس های متحدالشکل به ورزشگاه آمده بودند تا تیم خود را حمایت کنند. گل دقیقه 45 کره شمالی شادی را به ورزشگاه هدیه داد، اما این گل در دقیقه 76 پاسخ داده شد تا این بازی پرحاشیه با تساوی یک یک خاتمه پیدا کند.

در گروه اول اردن و فیلیپین با 9 امتیاز از 3 بازی، بحرین (4 امتیاز)، تاجیکستان (3)، امارات (یک) و عراق (بدون امتیاز) قرار دارند. در گروه دوم کره شمالی (7 امتیاز)، ازبکستان (6)، کره جنوبی (4)، هنگ کنگ و هند (بدون امتیاز) رقابت می کنند، در گروه سوم 3 تیم تایلند (6 امتیاز)، چین تایپه (3) و فلسطین (بدون امتیاز) حضور دارند و در گروه چهارم هم ویتنام (دو بازی و 6 امتیاز)، میانمار (دو بازی و 6 امتیاز)، ایران (دو بازی و 3 امتیاز)، سنگاپور (3 بازی و 3 امتیاز)، سوریه (بدون امتیاز از 3 بازی) با هم رقابت می کنند. تیم ایران امروز در سومین بازی با ویتنام روبه رو می شود.