آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بانوی قهرمان دوی بین المللی پارس

عرب: دویدن کار من است

مسابقه بین المللی دوی پارس در بخش بانوان در داخل مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و دوندگان مسیر ده کیلومتری این رقابت را با دویدن در اطراف دریاچه آزادی به صورت رفت وبرگشت پیمودند. در این رقابت 32دونده خارجی از 12 کشور و 155 دونده ایرانی حضور داشتند که در پایان پریسا عرب از ایران که چند ماه قبل قهرمان دوی صحرانوردی کشور شده بود با زمان 38دقیقه و 19 ثانیه زودتر از دیگران از خط پایان عبور کرد و به مقام قهرمانی رسید. شروع این رقابت با شلیک تپانچه توسط فریبا محمدیان، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان بود.

پریسا عرب، دونده استقامت ایران است که سال گذشته در رقابت های دوی صحرانوردی قهرمان شد. او می گوید: تمریناتم را به طور مرتب و روزانه ادامه می دهم و امیدوارم با قهرمانی در مسابقه های بین المللی پارس، مسئولان دوومیدانی بیشتر به برنامه هایم توجه کنند.

وی پیش از این و در رقابت های دوی صحرانوردی شاهرود که در مسافت هشت کیلومتر برگزار شده بود توانست مقام نخست را به دست آورد. اخیرا در یک دوره مسابقه های صحرانوردی در قشم هم بعد از 27کیلومتر دویدن، اول شد. پریسا عرب در مسابقه های دوی بین المللی پارس هم بعد از ده کیلومتر دویدن تمامی حریفان خود را پشت سر گذاشت.

با آن که پریسا عرب رکورددار دوهای 5000 و ده هزار متر ایران است، می گوید، نمی تواند کمتر از این مسافت ها بدود! او عادت کرده است چند کیلومتر بدود و در هفته 180 کیلومتر در پارک چیتگر می دود. او می گوید: دویدن کار من است.

قهرمان دوی صحرانوردی ایران که در مسابقه های بین المللی دبی دوم شد و مقام دوم رقابت های داخل سالن جام فجر را هم در اختیار دارد، می گوید: برنامه ریزی من برای آینده است تا بتوانم در رویدادهای مهم دوومیدانی جهان شرکت کنم.

دوندگان مسیردریاچه ورزشگاه آزادی را با شعار «i run iran» پیمودند.

بعد از پریسا عرب، زیموروتا دونده ای از فرانسه نایب قهرمان شد و زهرا رئیسی، دیگر دونده ایرانی نیز به عنوان سومی دست یافت.

به نفر اول این مسابقه هزار دلار، به نفر دوم 700 دلار و به نفر سوم نیز 500 دلار به عنوان جایزه نقدی اهدا شد.