آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۴
ایران
۱۵

تمام روستاهای قم گازدار می شوند

تعدادی از روستاهای استان قم با وجود سرمای شدید زمستان، هنوز از نعمت گاز بهره مند نشده اند و روزها را در انتظار این نعمت گرمابخش سپری می کنند، اما قرار است به این روستاها نیز گاز برسد.

به گزارش مهر، روستاهای قم در حالی از نعمت گاز بی بهره اند که استان قم، تقریبا کمترین حجم روستانشین در کشور را داراست و تنها 5 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهد؛ جمعیتی که برابر با همه آن 95 درصد شهرنشین حق بهره مندی از امکانات برای یک زندگی معمولی را دارند، حقی که مسئولان شرکت گاز وعده تحقق آن را با توجه به بند ق بودجه گازرسانی به پایان سال 96 موکول کرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در این باره گفت: تا امروز 99 درصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی قم زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند وگازرسانی در استان قم، بالاتر از میانگین کشوری است.

به گفته حسین محمدی، قانونگذار شرایطی را برای گازرسانی به روستاها معین کرده است، به طوری که براساس دستورالعمل شرکت گاز استان ها می توانند تنها گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار را در برنامه خود قرار دهند که به طور میانگین هزینه عملیات گازرسانی به هر خانوار، حداکثر شش میلیون تومان هزینه داشته باشد؛ یعنی دو شرط تعداد خانوار روستاها و هزینه گازرسانی برای قرارگیری یک روستا در برنامه گازرسانی ملاک عمل است.

با شرایطی که شرکت گاز تعیین کرده است، تا به حال از 150 روستای بالای 20 خانوار استان قم، 112 روستا گازرسانی شده و 38 روستا درلیست گازرسانی قرار دارند.