آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۷
اقتصادی
۶

گزیده

بهره برداری از 285 کیلومتر آزادراه در دولت یازدهم

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بیش از 285 کیلومتر آزادراه در زمان دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.

«سید حسین میرشفیع» در گفت و گو با ایرنا، افزود: در روزهای پایانی سال گذشته 3.5 کیلومتر آزادراه بین رودبار و منجیل در مسیر قزوین - رشت به بهره برداری رسید که در زمان دولت یازدهم ساخته شده است. وی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای توسعه آزادراه های کشور یادآورشد: آزادراه قم - گرمسار به طول 152 کیلومتر نیز در زمان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک رفت. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در چشم انداز 1404 طول آزادراه های کشور باید به بیش از 8 هزار کیلومتر افزایش یابد، گفت: هم اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر رسید.

واردات کالامشابه تولید داخل از رویه ملوانی ممنوع شد

گمرک ایران واردات کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند از طریق رویه ملوانی را ممنوع اعلام کرد. به گزارش ایسنا، فرود عسگری معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در بخشنامه ای به ناظران، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی کشور، اعلام کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست های راهبردی دولت مبنی بر لزوم حمایت از تولید داخلی و اشتغال مولد و پایدار، از ورود کالاهای مشابه تولید داخل مانند پوشاک، کیف، کفش، میوه، خشکبار و اقلامی از این قبیل به صورت ملوانی و گذرمرزی ممانعت شود. وی تصریح کرد: وزارت کشور نیز این بخشنامه را به استانداران خود ابلاغ کرده و واردات کالاهای مذکور چه به صورت تجمیعی و چه به صورت خرد به صورت ملوانی و بخش های فاقد تعرفه ممنوع است.