آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۸
فرهنگ و هنر
۲۲
یادداشت

انتخابی برای موفقیت سایر زنان

دکتر سید محمد بهشتی (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی)

گمان می کنم یکی از مهم ترین انتظاراتی که از اشرف بروجردی در مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی مطرح است، ادامه فعالیت هایی است که مدیرانی همچون سید رضا صالحی امیری در این مرکز علمی- فرهنگی انجام داده اند.

از انتخاب یک زن به عنوان مدیر این مرکز خیلی خوشحال هستم و امیدوارم ایشان با موفقیت شان راه را برای موفقیت سایر زنان باز و هموار کنند. امیدوارم ایشان از پس وظیفه ای که بسیار سنگین و حتی فراتر از مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی است به خوبی برآیند. اگر به فرض ایشان در انجام این وظیفه محوله موفق نشود حتی ممکن است به این فکر که زنان هم می توانند مدیران موفقی باشند صدمه بزند. البته به طور حتم ایشان به خوبی از پس این کار برمی آیند و مرکز اسناد و کتابخانه ملی همچنان مسیر تعالی و پیشرفت را طی خواهد کرد. خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در این مرکز علمی- فرهنگی رخ داده که از جمله آنها می توان از یک سو به تعامل بیشتر با اهالی علم و فرهنگ و از سوی دیگر به بهبود عملکرد و فعالیت های انجام شده در آن اشاره کرد. با وجود این اما و اگرها، معتقدم که انتخاب خانم بروجردی بواسطه سوابقی که از ایشان سراغ داریم، انتخابی مناسب این جایگاه است.

مراسم تکریم و معارفه روسای کتابخانه ملی در حالی برگزار شد که سخنرانان این مراسم از سیدرضا صالحی امیری بواسطه سه سال و نیم تلاش وی برای ارتقای کیفی فعالیت های انجام شده در این کتابخانه و همچنین افزایش تعامل با اهالی علم و فرهنگ قدردانی کردند.