آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۲۱۵۹۶
اخبار کشور
۳

اربعین خاکسپاری 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزار شد

مراسم چهلمین روز خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت لاسلام ادیب یزدی در سخنانی با تاکید بر لزوم شناخت عظمت مقام شهدای گمنام، گفت: گمنام ترین سرباز در دنیای اسلام علی بن ابیطالب است.

وی با بیان اینکه نامی تنها پروردگار جهانیان است و مابقی همگی گمنامند، افزود: آنچه که باید همواره مدنظر قرار گیرد این است که نباید ارزش و اهداف شهدا با پیکرشان دفن شود بلکه فرهنگ گمنام بودن باید در جامعه گسترده شود زیرا تنها وجود یک شهید برای اصلاح کره زمین کافیست، البته اگر مانع از پرتوافشانی وجود آنها نشویم.

دکتر ولایتی، رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ارسال پیامی به این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، جایگاه والای امروز ایران در محافل سیاسی دنیا را حاصل رشادت ها و جانفشانی های شهدای والامقامی دانست که در راه حفظ و حراست از آرمان های انقلاب، تمامیت ارضی و قانون اساسی کشور به ندای ولی امر زمان خود امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای لبیک گفته و با خلق حماسه های بزرگ به خیل شهدای پیشین خود پیوستند و امروز پیکر مطهرشان در جای جای ایران اسلامی آرمیده است.

در بخش دیگری از پیام علی اکبر ولایتی آمده است: اینکه امروز بی مهابا از سوی دشمنان خود مورد هجمه قرار گرفته ایم حاکی از نگرانی آنان از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های گوناگون علم و فناوری است، رویکردی که جمهوری اسلامی ایران را به مجد و عظمت تاریخی خود باز می گرداند.

محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دماوند نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولان و مردم فهیم شهرستان در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام گفت: امیدواریم که از برکت وجود این دو شهید بتوانیم محلی به عنوان مسجد در دانشگاه بنا نموده و شاهد انجام امور فرهنگی در این مکان مقدس باشیم.

تقدیر از خانواده 6 شهید دانشجوی شهرستان دماوند از دیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان شرکت کنندگان در این مراسم برای ادای احترام بر مزار دو شهید گمنام آرمیده در این دانشگاه حاضر شدند.