آرشیو چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۷۹۶
صفحه آخر
۲۰

تعداد ستاره های آسمان چقدر است؟

از روی کره زمین با تلسکوپ های امروزی می توان بیش از 70 هزار میلیون میلیون میلیون ستاره معادل «عدد 7 و 22 صفر مقابل آن» را مشاهده کرد.

به گزارش فارس، دانشمندان اعلام کردند تعداد ستاره ها در آسمان شب نسبت به تعداد دانه های ماسه و سنگ در تمام بیابان ها و ساحل های کره زمین ده برابر بیشتر است. اخترشناسان بر اساس آخرین بررسی های خود اعلام کردند از روی کره زمین با تلسکوپ های امروزی می توان بیش از 70 هزار میلیون میلیون میلیون ستاره معادل «عدد 7 و 22 صفر مقابل آن» را مشاهده کرد. البته این عدد بر اساس محاسبات علمی تخمین زده شده است و به همین دلیل پیش بینی می شود تعداد ستاره ها بیش از آن باشد.

دکتر سیمون درایور که مدیریت این مطالعه در دانشگاه ملی استرالیا را به عهده داشت، توضیح داد: «حتی برای یک ستاره شناس حرفه ای که تمام عمر خود را صرف این مساله کرده، این عدد بسیار حیرت آور است».

بدون تلسکوپ تنها می توان 5000 ستاره را در تاریک ترین نقطه زمین مشاهده کرد و همچنین در شهرهای بزرگ که آلودگی نوری وجود دارد، حداکثر امکان مشاهده صد ستاره برآورد شده است.

محققان استرالیایی در بررسی های اخیر خود با اندازه گیری میزان نوری که هر یک از کهکشان ها منتشر می کنند، موفق شدند تعداد ستاره های موجود در آن را برآورد کنند. نتایج حاصل از این بررسی در آخرین کنفرانس بین المللی انجمن ستاره شناسان در سیدنی، اعلام شد.