آرشیو پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۶۴۶۹
اجتماعی
۴

مترو به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) رسید

عملیات حفاری تونل مکانیزه توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران صبح دیروز آغاز شد.

عملیات حفاری و ادامه طرح ساخت نیمه جنوبی خط 6 مترو تهران حد فاصل دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی صبح دیروز آغاز شد.

خط 6 مترو تهران به طول 32 کیلومتر از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه های شهید همت، آیت الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان های ولیعصر(عج)، هفت تیر، امام حسین(ع) و شهدا می رسد و سپس با عبور از خیابان 17 شهریور به منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می شود.

این در حالی است که بخش توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران به طول 6 کیلومتر از منطقه دولت آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی منتهی می شود. بنابراین با ساخت توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران، طول این خط به 38 کیلومتر خواهد رسید و تبدیل به بلندترین خط مترو در خاورمیانه می شود. براین اساس 4 ایستگاه چشمه علی، ابن بابویه، میدان عبدالعظیم و حرم عبدالعظیم حسنی در توسعه جنوبی خط 6 پیش بینی شده است.

با هدف کاهش معضلات کارگاه های عمرانی برای شهروندان و حفظ آثار باستانی، تاریخی و طبیعی در این منطقه، عملیات ساخت تونل مترو، با استفاده از تکنولوژی TDM خواهد بود.