آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۳۷۸۴
جامعه
۱۳

خبر کوتاه

معاون شهردار تهران: شهردار تهران برابر روال عادی به فعالیت شان در شهر ادامه می دهند

اعتماد| ناصر امانی در خصوص شایبه هایی که در مورد نحوه ادامه فعالیت شهردارتهران بعد از ثبت نام درانتخابات ریاست جمهوری وجود دارد گفت: ثبت نام شهردار تهران جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مانعی جهت ادامه خدمت شبانه روزی ایشان به شهروندان تهران نخواهد بود و دکتر قالیباف مثل سایر مسوولان اجرایی که در انتخابات ثبت نام کرده اند به کارشان در شهرداری مانند گذشته ادامه خواهند داد. معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: بر مبنای قانون، شهردار تهران به واسطه ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ملزم به استعفا از مسوولیت فعلی خود نیستند و به تبع آن هیچ منع قانونی نیز جهت حضور ایشان در برنامه های رسمی، افتتاحیه ها و جلسات وجود ندارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: البته پس از شروع فعالیت های رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی محدودیت هایی در انتشار تصاویر و صحبت های کاندیداها دارد که ارتباطی با ادامه کار و فعالیت مدیران و مسوولان که کاندیدا شده اند ندارد و شهردار تهران نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بخشنامه انتخاباتی به دانشگاه های کشور ابلاغ شد

مهر| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه ای درخصوص نحوه فعالیت های انتخاباتی به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ کرد که بر اساس آن دانشگاه ها موظف شده اند از جانبداری سیاسی اجتناب کنند. باتوجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات در کشور وزیر علوم با صدور و ابلاغ بخشنامه ای فعالیت های انتخاباتی دانشگاه های کشور را ابلاغ کرد. در این بخشنامه به موضوع برگزاری تریبون های آزاد دانشجویی اشاره شده است و به مسوولان دانشگاه ها تاکید شده تا در روند برگزاری تریبون های آزاد که به رونق فضای انتخابات کمک می کند، مساعدت لازم را انجام دهند. همچنین در این بخشنامه آمده است که در دانشگاه ها از جانبداری های خاص اجتناب شود.