آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۰
انرژی
۸

نفت را هدر می دهیم

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف انرژی در کشور ما بخصوص در حوزه گاز از میانگین جهانی بالاتر است در حالی که این سرمایه و موهبت الهی باید به صورت بهینه و در راستای توسعه پایدار هم در بخش استخراج و هم بهره برداری مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا تنها مربوط به ما نیست و متعلق به نسل های آینده نیز است.

حسن بهرام نیا در گفت وگو با نفت ما افزود: باید با استفاده از برنامه ریزی مدون و نیز در اختیار داشتن تکنولوژی های نوین در کنار تولید، نسبت به صادرات هر چه بیشتر گاز نیز اقدام شود.وی گفت: مردم باید بدانند صرفه جویی آنها در مصرف حامل های انرژی بخصوص گاز می تواند نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد چراکه از محل صرفه جویی در مصرف گاز می توان آن را در اختیار پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به منظور ایجاد ارزش افزوده بالاتر قرار داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقداماتی در سطح ملی و در بخش ساختمانی برای کاهش هدر رفت سوخت صورت گرفته که کافی نبوده و در کنار آن باید در بخش فرهنگسازی نیز اقداماتی صورت گیرد. این عضو کمیسیون انرژی در مورد افزایش قیمت های حامل سوخت به عنوان راهکاری برای کاهش مصرف گفت: افزایش قیمت ها باید از یک عدالت نسبی برخوردار باشد.