آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
اقتصاد
۴

توقف وام دهی بانک ها در سال96

فروردین هم رو به اتمام است، اما شعب بانکی همچنان در مقابل درخواست مردم برای دریافت وام، مقاومت می کنند. گویا بانک ها بعد از 29 روز، هنوز کرکره ها را بالا نداده اند.

بررسی های میدانی خبرنگار مهر از شعب بانکی حکایت از آن دارد که هنوز دستورالعمل ارائه وام های خرد از سوی شعب مرکزی بانک ها به سایر شعب ابلاغ نشده و اگر فردی به عنوان متقاضی، سری به بانک ها بزند، حتما باید منتظر دست رد متصدی بانک بر سینه اش باشد.

یکی از متصدیان بانکی در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: هنوز دستورالعمل جدید برای اعطای وام در سال 96 به شعب ابلاغ نشده و مشخص نیست استراتژی برای پرداخت وام در سال جدید چه باشد. البته سال گذشته بسیاری از بانک ها به بهانه اعطای کارت اعتباری طلایی، نقره ای و برنز، پرداخت تسهیلات خرد را متوقف کردند و حتی کارنامه درخشانی هم از همراهی با بانک مرکزی به جای نگذاشتند.

وی می افزاید: تا این لحظه هیچ ابلاغیه جدیدی برای ادامه طرح اعطای کارت های اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی به بانک ها از سوی بانک مرکزی داده نشده و بانک ها هم البته تمایلی ندارند این طرح را ادامه دهند؛ چراکه منبع اصلی تامین مالی برای این طرح، منابع داخلی بانک هاست که به دلیل موضوعاتی همچون مطالبات معوق و عدم وصول بدهی ها، منابع داخلی بانک ها هم با مشکلاتی مواجه است.