آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
اقتصاد
۴

رئیس دیوان محاسبات:پرداخت حقوق نجومی در قوه قضاییه، کذب بود

رئیس دیوان محاسبات به سخنان محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس که ادعای پرداخت حقوق های نجومی در قوه قضاییه را مطرح کرده بود، واکنش نشان داد.

عادل آذر در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درباره اخبار برخی رسانه ها از گزارش دیوان محاسبات درباره پاداش های غیر متعارف در قوه قضاییه توضیح داد: من هم این موضوع را از رسانه ها شنیده ام و بلافاصله دستور رسیدگی داده ام. جمع بندی گزارش تهیه شده در این زمینه نشان می دهد، هیچ گونه گزارشی در داخل دیوان محاسبات یا از جانب دیوان محاسبات راجع به پرداخت پاداش در قوه قضاییه به قضات یا مدیران این قوه وجود نداشته و ندارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: البته نمی دانیم این خبر به چه شکلی پخش شده است اما ما گزارشی در خصوص پرداخت پاداش در قوه قضاییه به مدیران و قضات نداریم. رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین از ارائه اولین گزارش دیوان محاسبات درباره اقتصاد مقاومتی تا پایان تابستان خبر داد. وی با اشاره به پیش بینی صورت گرفته درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی در برنامه های حسابرسی گفت: موضوع کار و معماری جدید اقتصادی، محور اصلی این برنامه جامع حسابرسی قرار گرفت و در زمان تدوین برنامه در پایان سال 95 در نظر گرفته شد و به هیات های حسابرسی استانی ابلاغ شد.

رئیس دیوان محاسبات گفت: این برنامه جامع حسابرسی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و زمانی که شعار سال از جانب مقام معظم رهبری مشخص شد، با ابلاغ پیوستی برای این برنامه، اعلام شد معیار ما در حسابرسی در واقع موفقیت و کارآمدی دستگاه های اجرایی و مدیرانی است که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند.

عادل آذر درباره بررسی این معیارها افزود: دو موضوع اصلی مورد توجه ماست، نخست آن که چقدر این دستگاه ها بودجه را در تولید ملی و خلق ثروت استفاده کردند و دوم آن که این دستگاه ها تا چه اندازه توانسته اند شغل ایجاد کنند.