آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۱
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

نمایشگاه نقاشی به نفع کودکان سرطانی

72 هنرمند کودک و نوجوان قرار است آثار نقاشی خود را در حمایت از کودکان سرطانی محک به نمایش درآورند.

به گزارش هنرآنلاین، هنرجویان تارا بهبهانی، نقاش و مدرس هنر، در یازدهمین سال پیاپی، نمایشگاهی در حمایت از کودکان سرطانی محک در روزهای 31 فروردین و اول اردیبهشت 96 از ساعت 16 تا 20 در محل این موسسه برگزار خواهند کرد. «خبری در راه است...» عنوان یازدهمین نمایشگاه سالانه کودکان و نوجوانان هنرآموز تارا بهبهانی است که با توجه به عنوان نمایشگاه، خبری را که انتظار شنیدنش را دارند از طریق نقاشی هایشان به نمایش گذاشته اند و هدف از برگزاری آن روشن کردن چراغ انسان دوستی و حمایت از همنوعان و همسالان مبتلا به سرطان است.

1000 سال نقاشی در یک کتاب

مجموعه ای از الگوهای مکتب های مختلف نقاشی با استفاده از آثار مشهوری از سرشناس ترین نقاشان هزاره گذشته، در قالب یک کتاب منتشر شد.

به گزارش ایسنا، «باغ مشاهیر» عنوان کتابی است که در قالب آرت تراپی، الگوهای نقاشی هنرمندان سرشناسی را به کار گرفته است که در مکتب های مختلف هنری، آثار جاودانی را در سده های گذشته، بویژه در چند سده اخیر، خلق کرده اند؛ مشاهیری چون: لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، ونسان ون گوگ، پابلو پیکاسو، کلود مونه، مارک شاگال، سالوادور دالی، اندی وارهول، فریدا کالو، رامبراند، گوستاو کلمیت، رنوآر، پل سزان و....

«باغ مشاهیر» را نشر آرادمان در 84 صفحه و شمارگان هزار نسخه، به بهای 14 هزار تومان منتشر کرده است. کار گردآوری و ترجمه متن های پیوست این کتاب، از جمله شناخت نامه و نکته های خاص زندگی هر نقاش که کنار اثر یا آثار او آمده، برعهده فاطمه فرقانی بوده است.