آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۵
ادب و هنر
۷

یادی از امیر داستان انقلاب

استاد امیرحسین فردی سال 1328 در روستای قره تپه واقع در استان زیبای اردبیل بدنیا آمد.

او که تربیتی مذهبی داشت، در سال 53 کتابخانه مسجد جوادالائمه(ع) را راه اندازی کرد و آنجا را پایگاهی برای جذب و تربیت نویسندگان مسلمان قرار داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اشتیاق استاد به کار برای بچه ها و در مسیر ترویج آرمان ها و ارزشهای انقلاب در میان نسل جدید، پایش را به مجله کیهان بچه ها باز کرد و این مجله خواندنی، 31 سال با مدیریت ایشان منتشر شد.

استاد فردی که به وحدت نویسندگان متدین و ترویج ادبیات انقلاب می اندیشید، جایزه شهید حبیب غنی پور را برپا کرد. یگانه آیین «ادبی- داستانی» که خاستگاه آن مسجد و تفکر مسجدی بود.

سردبیری کیهان علمی، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مدیریت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج، دبیری بخش ادب و هنر روزنامه کیهان، مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری و در نهایت مدیریت مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، از جمله مسئولیت های استاد فردی بود.

از آثار وی باید به «سیاه چمن»، «آشیانه در مه»، «کوچک جنگلی»، «ملاقات با آفتاب»، «قصه های گل بهار»، «یک دنیا پروانه»، «اسماعیل»، «گرگسالی» و... اشاره کرد.

امیر داستان انقلاب، پنج اردیبهشت سال 92 به دلیل عارضه تنفسی از دنیا رفت.

به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت این نویسنده انقلابی، صفحه ادب و هنر اختصاص به شخصیت و قلم وی دارد.

یادش گرامی!