آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۰
صفحه آخر
۱۶
مجله روز

گیلگمش

چهارمین شماره فصلنامه «گیلگمش» نشریه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری، با هفت بخش چهارراه، رهگو، رهیافت، راه نامه، ره آورد، همراه و روبه راه روی کیوسک آمده است. اهالی این نشریه برای بخش چهارراه دو گزارش از میزبانی ایران از هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در زمستان سال گذشته برگزار شد و جشن دهم راهنمایان گردشگری منتشر کرده اند.

در بخش رهیافت این نشریه که به مطالب مرتبط با میراث فرهنگی اختصاص دارد، در این شماره آیین پخت سیملک (سمنو) و پیشواز بهار در کشورهای آسیای میانه و افغانستان و همچنین تاثیر مدرنیته بر تحول نظام تغذیه ایرانیان در دوره قاجار بررسی شده است.

ره آورد نیز عنوان بخشی است که در هر شماره به بررسی یک موضوع می پردازد و توسعه پایدار، عنوان موضوع پرونده ویژه چهارمین شماره «گیلگمش» برای مخاطبانش است که با گزارش هایی با موضوع های گردشگری پایدار: ابزاری برای توسعه پایدار، نقش راهنمای گردشگری در توسعه پایدار، تحول در صنایع دستی: عاملی برای دستیابی به توسعه پایدار و محیط زیست و توسعه پایدار تهیه شده است. همراه در «گیلگمش» هم بخشی است که در آن به سفر و گردشگری از ابعاد متفاوت می پردازد و گفت وگویی هم با ناصر فکوهی دارد. بازمانده های مذهبی کهن در زنگبار و تجربه رصد در فصل بهار هم عنوان دیگر مطالب این بخش است. چهارمین شماره «گیلگمش» با کاغذی که از جنس پودر سنگ است و برای حمایت از محیط زیست تهیه شده، روی کیوسک و در کتابفروشی ها است.