آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۷
اقتصاد
۴

لزوم رفع رکود تورمی از اقتصاد!

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که سیگنال های هشداردهنده دائما از سوی بخش خصوصی به مسئولان اقتصادی کشور ارسال شده است، خروج اقتصاد از رکود تورمی را الزامی دانست.

به گزارش رادیو اقتصاد، سیدمحمدرضا مرتضوی درخصوص واحدهای غیرفعال صنعتی در کشور گفت: آمار رکود، تعطیلی و نیمه تعطیل بودن واحدها در بخش های مختلف صنعتی متفاوت است و به عنوان مثال اگر بودجه عمرانی کشور ضعیف باشد، بسیاری از پروژه های عمرانی با مشکل مواجه می شوند که به معنای تعطیلی نیست!

وی با اشاره به شرایط دشوار رکود تورمی در اقتصاد کلان کشور، مشکلات بخش های صنعت را بی شمار دانست و اشاره کرد که گشایش گره ها به مرور اتفاق می افتد و ادامه داد: تورم از 40 درصد به عدد 8 تا 9 درصد کاهش یافته است ولی همین مساله تهدیداتی را در پی دارد و رکود همچنان پابرجاست.

مرتضوی خروج اقتصاد از رکود تورمی را الزامی دانست و ادامه داد: برخی کارخانجات نیمه تعطیل که دچار آسیب بودند تدریجا در حال ترمیم است ولی قطعا به نقطه مورد نظر نرسیده ایم. کارخانه ها بر اثر تورم و تحریم به صورت تعطیل و نیمه تعطیل بدل شده اند و انباشت مشکلات مختلف را پیش رو داریم.

دبیرکل خانه صنعت کاهش ارزش پول ملی، رکود و تورم را مشکلات پیش روی اقتصاد برشمرد و افزود: این موانع باید به ترتیب مدیریت شوند؛ قدم های مثبتی در این راستا بخصوص از سوی بخش خصوصی برداشته شده است و شرکت ها را در پی انباشت زیان و ورود به حوزه رکود تورمی در کنار بهره های بالای بانکی، باید طی دو سال به عنوان یک بیمار اورژانسی به حالت اولیه باز گرداند!