آرشیو چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۷
جامعه
۱۴

سرزمین آدم کوچولوها

هر کس دوست دارد در جایی زندگی کند که همقطارانش دوروبرش باشند. سالمندان دوست دارند جایی دور هم جمع شوند و برای هم از خاطرات شیرین دوران گذشته تعریف کنند. جوان ها هم همین طور. ورزشکارن زبان هم را بهتر می فهمند، هنرمندان با هم راحت ترند و دانشجویان جوان هم با یکدیگر همدردند. پس شاید خیلی خوب می شد اگر جایی بود که کوتاه قامتان هم می توانستند به آنجا مراجعه کنند و دور هم می نشستند و گل می گفتند و گل می شنیدند چقدر خوب می شد!

خب، حقیقتش چند سالی است چینی ها به این فکر افتاده و چنین جایی را بنا نهاده اند. سال 2007 در قسمتی از منطقه روستایی یون نان، پارک بزرگی برای کوتاه قامتان ساخته شد. در واقع آنها اینجا برای خود یک امپراتوری کوچک تشکیل داده اند. تاکنون بیش از 140 فرد کوتاه قامت در این پارک گرد هم آمده و آنجا اقامت گزیده اند.

منطقه بسیار جالبی تشکیل شده و ورود با پرداخت صد یوان برای عموم آزاد است. وقتی وارد این محدوده دلباز و سرسبز می شوید، احساس می کنید به یک دنیای رویایی گام نهاده اید. همه چیز متفاوت و بامزه است. آن قدر که به یک منطقه توریستی برای چین تبدیل شده و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

ما هم در ایران مناطق زیادی داریم که می توانیم به کوتاه قامتان عزیز اختصاص بدهیم. همه چیز مناسب اندازه آنها ساخته شود تا کوتاه قامتان بتوانند روزگار راحتی را آنجا بگذرانند. شاید ما هم بتوانیم آنجا را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنیم. ایده بسیار خوبی است و همه چیز در آن به برد خواهد انجامید.