آرشیو پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۲
ورزش
۱۵
نگاه 2

پشتوانه سازی در بخش وزنه برداری

سجاد انوشیروانی (سرمربی تیم ملی وزنه برداری)

1- طبق برنامه ای که بعد از المپیک به فدراسیون ارایه کردیم، قرار بود بعد از آن رویداد به جوان ترها فرصت بدهیم. طبق این برنامه نیز برای رقابت های قهرمانی آسیا و بعد از آن برای بازی های کشورهای اسلامی تصمیم گرفتیم که از نفرات جوا ن تر استفاده کنیم تا پتانسیل تمام بچه ها برای تیم بزرگسالان ایران را محک بزنیم. با این شرایط می توانیم وضعیت همه وزنه برداران را بررسی کنیم و با شناخت بیشتری روی آنها برای مسابقات قهرمانی جهان در امریکا و حتی بازی های آسیایی سال 2018 در اندونزی تمرکز کنیم. طبق این محک می توانیم برنامه بسیار بهتری هم برای این عزیزان داشته باشیم تا در مسابقات پیش رو بتوانیم بهترین نتیجه را نیز کسب کنیم.

2- از روز اول که بچه های جوان وارد ترکیب تیم ملی شده اند، تلاش کردیم که به آنها انگیزه بدهیم. به هرحال عضویت در تیم ملی بزرگسالان و جنگیدن برای کشور مثل یک سرباز جایگاه و موقعیتی است که آنها به دست آورده اند و ما همیشه این نکات را به آنها گوشزد کرده ایم. تلاش کردیم به آنها یاد بدهیم چطور هدف دار باشند و برای رسیدن به این هدف بجنگند. خدا را شکر که در این چهار ماه شرایط خوب بوده و واقعا تلاش کرده اند. خود بچه ها با تمام وجود کار کرده اند و امیدوارم روز مسابقه روز خوب برای آنها و البته ما باشد.

3- همان روز اول که برنامه را به فدراسیون و شورای عالی فنی ارایه دادم، تاکید داشتم که این دو مسابقه بعد از المپیک برای محک جوان ترهای وزنه برداری است. هدف ما نگاه به آینده و حتی چشم انداز المپیک 2020 بود که آینده سازی کنیم که دیگر دست به عصا کار نکنیم. باید نفرات جایگزین در تیم داشته باشیم چرا که این پتانسیل وزنه برداری ایران است و باید از آن استفاده کنیم. ما چهره های سرشناس در تیم داریم که در کنارشان جوان ها نیز حضور دارند. براری و هاشمی که جزو با تجربه ها هستند. موسوی هم در یکی دو سال گذشته عملکردش خوب بوده و در تیم ملی عضویت داشته است. در کنار اینها نفراتی داریم که برای اولین بار نام شان شنیده می شود. ما جوانها را کنار این چهره ها گذاشتیم که خلا تجربه هم در تیم احساس نشود. با این حال مطمئن باشید این مسابقات برای جوانان گمنام ما در عرصه بین المللی آغاز بسیار خوبی خواهد بود.