آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۰۹
شهرستان ها
۷

1000 نیروگاه خورشیدی بر بام منازل یزد ایجاد می شود

مدیرعامل شرکت تولید و توزیع انرژی های خورشیدی پیشگامان با بیان اینکه 1000 نیروگاه خورشیدی بر بام منازل یزد ایجاد می شود گفت: در این طرح هر شهروند متقاضی 15میلیون تومان پرداخت می کند.

یزد-خبرنگار کیهان:

سیدجواد حسینی عزآبادی با تاکید بر اینکه باید به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر حرکت کنیم، افزود: در برنامه ششم توسعه افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر و گسترش نیروگاه های پراکنده و مقیاس کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به ضرورت توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح بهره وری از منابع و ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و محیطی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی عزآبادی اظهار داشت: یکی از مزیت های استان یزد، تابش مناسب خورشید است که می توان از این ظرفیت در مقوله تولید انرژی های پاک استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی های خورشیدی پیشگامان خاطرنشان کرد: در این رابطه طرح ها و اقدامات گسترده ای در سطح استان یزد برنامه ریزی شده که یکی از این طرح ها، اجرای طرح بام به بام است.حسینی عزآبادی این طرح را به صورت مشارکتی و با همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: به وسیله این طرح، در پشت بام منازل یک نیروگاه پنج کیلوواتی ایجاد می شود.

وی از نیاز این نیروگاه به 50 تا 60 متر زمین خبر داد و گفت: در این طرح شهروندان 15 میلیون تومان سرمایه اولیه می آورند و به ازای آن شش میلیون تومان سهام و همچنین ماهیانه 325 هزار تومان درآمد دریافت می کنند.مدیرعامل شرکت تعاونی تولید و توزیع انرژی های خورشیدی پیشگامان با اشاره به اینکه علاوه بر این درآمد ماهیانه، هر سال 6 میلیون تومان سود سهام هم به مردم پرداخت می شود، گفت: با اجرای طرح بام به بام، به ازای هر کیلووات برق تولیدی، 600 گرم گاز دی اکسید کربن کمتر تولید و مصرف می شود. حسینی عزآبادی اجرای این طرح را در دو دوره 10 ساله و مجموعا 20 سال دانست و تصریح کرد: شروع این طرح از ماه جاری انجام می شود و پیش بینی می شود که با مشارکت مردم، یک هزار مورد از این نیروگاه ها در سطح یزد ایجاد شود.