آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۰۹
اقتصاد
۴

فروش 5000 تومانی بنزین ایرانی در ترکیه

کارت سوخت از سال گذشته تاکنون مسیرهای متعددی را طی کرده است، چرا که در اواخر مجلس نهم، نمایندگان به حفظ کارت سوخت رای دادند و در ابتدای مجلس دهم و در جریان ارائه اصلاحیه بودجه 95 تصمیم گیری در این خصوص را به دولت واگذار کردند که دولت در واقع به حذف کارت سوخت تمایل داشت.

به گزارش خانه ملت، چند ماه پس از تصویب ضمنی حذف کارت سوخت، برخی نمایندگان با تهیه طرحی خواستار حفظ کارت سوخت شدند که این طرح به صورت یک فوریتی در صحن علنی رای آورد و پس از طرح در کمیسیون و رای مثبت به آن هم اکنون منتظر طرح دوباره در صحن علنی مجلس است.

سیدعلی ادیانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به عنوان مخالف حذف کارت سوخت بنزین گفت: دستگاه های نظارتی، مجلس و کمیسیون انرژی مجلس، خواهان حفظ کارت سوخت هستند که با رای مثبت خود به طرح حفظ کارت سوخت روی آن صحه گذاشتند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که الزامات و دغدغه های صدور کارت سوخت برطرف نشده است، افزود: کارت سوخت تا حدودی جلوی قاچاق سازمان یافته و قاچاقچیان را می گیرد و کنترل موثری بر میزان مصرف سوخت و جایگاه ها وجود دارد که قاچاق را مهار می کند.

ادیانی با تاکید بر این که قیمت بنزین در داخل ایران با فوب خلیج فارس فاصله دارد، ادامه داد: بنزین در ترکیه حدود 5000 تومان است که این تفاوت قیمتی، امکان قاچاق بنزین را به این کشور تشدید می کند.

وی یادآور شد: حذف کارت سوخت پرکردن جیب قاچاقچیان و واردکنندگان بنزین است و با حذف کسانی که در کار تجارت قاچاق بنزین هستند، خیالشان راحت می شود.