آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۶۴۸۲
جهان
۲۰

هشدار کرملین به رژیم صهیونیستی: «تل آویو» از تجاوز به کشورها بپرهیزد

گروه جهان/ روسیه در واکنش به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق که منجر به تخریب بخشی از تاسیسات فرودگاه بین المللی دمشق شد، از تل آویو خواست ضمن احترام به حق حاکمیت کشورها از تجاوز به خاک آنها خودداری کند.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود تاکید کرد: همه کشورها باید از اقداماتی که منجر به افزایش تنش در منطقه ناآرام خاورمیانه می شود، بپرهیزند. وزارت خارجه روسیه نیز حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق را محکوم کرد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این اقدام، تجاوز آشکار بود که در جریان آن تاسیسات واقع در جنوب غرب فرودگاه دمشق مورد حمله قرار گرفت.

زاخارووا تاکید کرد: لازم می بینیم در این رابطه درباره قوانین بین المللی و نقض آن که در سال های اخیر بارها شرکای غربی از آن سخن گفته اند، یادآوری کنیم. زاخارووا در ادامه از اتحادیه اروپا به عنوان تشکیلاتی که مدعی احترام به حقوق و قوانین بین المللی است، خواست ارزیابی خود را در مورد حمله هوایی به فرودگاه دمشق اعلام کند.لازم به یادآوری است، بامداد روز پنجشنبه هواپیماهای رژیم صهیونیستی با تکرار تجاوزهای هوایی، بخشی از فرودگاه بین المللی دمشق را که برای عملیات ضدتروریستی استفاده می شود، بمباران کردند.

نیروهای امریکایی مرز سوریه با ترکیه را رصد می کنند

پس از وقوع درگیری هایی میان ارتش ترکیه و یگان های مدافع خلق کرد سوریه در مرزهای سوریه - ترکیه، نیروهای امریکایی روز جمعه در منطقه ای در استان حسکه مستقر شدند. کارشناسان می گویند، استقرار گشت های امریکایی پیام اطمینانی برای یگان های کرد است. درگیری میان کردها و ارتش ترکیه در پی حمله کردها به یک پایگاه مرزی ترکیه در شانلی اورفا رخ داد. به گفته ارتش ترکیه 11 نیروی کرد در درگیری میان دو طرف کشته شدند. این در حالی است که نیروهای دموکراتیک کرد سوریه شامگاه جمعه چند منطقه در شهر طبقه واقع در حومه غربی رقه را از اشغال داعش آزاد کردند.خبرهای میدانی از سوریه نیز حاکی است، در درگیری تروریست های «جیش الاسلام» از یک سو و «جبهه النصره» و شبه نظامیان «فیلق الرحمان» از سوی دیگر در مناطق مختلف غوطه شرقی در حومه دمشق 100 نفر از تروریست ها کشته شدند.