آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۰
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

کیانی: حیف است میرسپاسی برود

اتفاقات اخیر در بخش بانوان فدراسیون والیبال اهالی این ورزش را نگران کرده است. والیبال بانوان در دو سال گذشته حرکت های خوب و رو به جلویی را آغاز کرد و بانوان در صحنه های بین المللی این ورزش بخوبی دیده شدند.

این حرکت ها در پیشرفت و ثبات تیم های بانک سرمایه در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا همین طور تیم ملی در رویدادهای بین المللی کاملا محسوس بود تا این که موفقیت بانوان والیبال را در نخستین مرحله رقابت های انتخابی زنان جهان به همراه داشت. بعد از این موفقیت ها، استعفای زهره میرسپاسی از نایب رئیسی فدراسیون والیبال اتفاق ناخوشایندی برای این بخش از والیبال است؛ اتفاقی که می تواند در حرکت والیبال بانوان خلل ایجاد کند، بنابراین باید روزهای آینده بدرستی مدیریت شود.

نگار کیانی، ملی پوش باتجربه والیبال ایران که سال ها با تیم های مختلف ملی به میدان رفته است، درباره استعفای میرسپاسی می گوید: حیف است میرسپاسی از والیبال برود. او در این مدت به والیبال بانوان خدمت کرد و منشا کارهای نو در این بخش بود. میرسپاسی کمپ تیم ملی بانوان را راه اندازی کرد و تیم های ملی را به اردوهای خارجی فرستاد.

کیانی ادامه می دهد: کمپ تیم ملی با وجود وسعت کم، امکانات بسیار مفیدی برای بانوان والیبال دارد و همین که جایی آبرومند برای تمرین داریم، بسیار مهم است. در زمینه اردوهای خارجی هم میرسپاسی خیلی زحمت کشید. روزگاری آرزوی مان بود در کشور دیگری تمرین کنیم یا مسابقه بدهیم، اما میرسپاسی بانوان والیبال را با اردوهای اروپایی آشنا کرد. امیدوارم فدراسیون والیبال که همیشه از بانوان والیبال حمایت کرده است، تصمیم گیری کند و هرآنچه به سود بانوان والیبال است، اتفاق بیفتد.

کیانی درباره برنامه های تیم ملی هم می گوید: هنوز سرنوشت مایدا چیچیچ، سرمربی تیم ملی مشخص نیست، اما تیم ملی تا مرداد باید برای رقابت های قهرمانی آسیا آماده شود. ما در آنجا حریفانی مانند تایلند، چین تایپه و مالدیو داریم که باید برای صعود از گروه خودمان با تایلند و تایپه بجنگیم. تعدادی از بچه های تیم ملی با بانک سرمایه تمرین می کنند که رهسپار مسابقه های قهرمانی باشگاه های آسیاست، اما درمجموع تیم ملی فرصت زیادی تا قهرمانی آسیا ندارد.