آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان: 16 درصد زنان و 10 درصد مردان در کشور دچار افسردگی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: 16 درصد از زنان و 10 درصد از مردان در کشور از افسردگی رنج می برند.

همدان- خبرنگار کیهان:حبیب الله موسوی بهار در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ظهور پدیده شهرنشینی، تغییر شیوه زندگی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه میزان بیماری های غیرواگیر به ویژه افسردگی در جهان شیوع پیدا کرده، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای انجمن روانشناسی، از هر 4 انسان یک نفر دچار مشکلات روانی می شود که شایعترین آنها، افسردگی است.

وی ابتلا به بیماری های غیرواگیر را برای کشور تهدید جدی قلمداد کرد و ابراز داشت: تلاش برای کاهش بیماری های غیرواگیر از جمله سکته مغزی، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطاق و بیماری های روانی از ضروریات است.

موسوی بهاری با اشاره به برخی دستاوردهای ایران در حوزه سلامت از جمله کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان عنوان کرد: شیوع بیماری های غیرواگیر موجب شده، نظام سلامت سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر را تنظیم و با همکاری سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط این سند تدوین و امضا شود.

وی همچنین از افتتاح بیش از 100 پروژه در اردیبهشت ماه در این حوزه خبر داد و افزود: با افتتاح و راه اندازی شش بیمارستان، در سطح استان، 800 تخت، به مجموعه تخت های بیمارستانی اضافه می شود.