آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در اصفهان به بهره برداری رسید

بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید 10مگاوات برق با حضور وزیر نیرو در بخش جرقویه سفلی واقع در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

اصفهان- خبرنگار کیهان:این نیروگاه با هزینه ای بالغ بر 550 میلیارد ریال در طول هفت ماه، با سرمایه گذاری و مشارکت یک شرکت یونانی احداث شده است.

این نیروگاه با 39 هزار صفحه خورشیدی در مساحتی بالغ بر 20هکتار نصب شده است.

تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی به طول 5/3 کیلومتر به پست 63 کیلو ولت جرقویه متصل شده و با عقد قراردادی 20 ساله کل برق تولیدی این مجموعه به سازمان انرژی های نو (سانا) به صورت تضمینی فروخته شده است.

برای ساخت نیروگاه یاد شده 30 درصد از توان و تولید داخلی استفاده شده و قرار است در طرح توسعه آن از ظرفیت های داخلی استفاده شود.

برای ساخت سایر نیروگاه های خورشیدی کشور از صفحه های ثابت استفاده شده اما نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان با سامانه های ردیابی خورشیدی به صورت تک مرحله ای ساخته شده است، بنابراین صفحات خورشیدی این نیروگاه به صورت خودکار آفتاب را ردیابی می کنند و به سوی خورشید تغییر جهت می دهند.

وجود سالانه بیش از 300 روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و شبکه جمع آوری زباله مکانیزه، استان اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدیدپذیر کرده است.