آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
شهرستان ها
۷

کارآفرینان روستایی تسهیلات می گیرند

معاون دهیارهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشورگفت: یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان روستایی برای اشتغال زایی اختصاص یافته است.

سعیدرضا جندقیان در حاشیه همایش ملی مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به افزایش اشتغال زایی در مناطق روستایی اختصاص یافته است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات به استان هایی اختصاص می یابد که طرح های اشتغال زایی و کار آفرینی آنها بررسی و آماده ارائه شده باشد.

وی با بیان اینکه برای انجام طرح های کارآفرینی در روستاها حمایت های ویژه ای از جمله بسترسازی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران، تسهیل در صدور مجوزها انجام شده است، افزود: این حمایت در راستای توانمندسازی روستائیان در راستای توسعه اشتغال و جلوگیری از افزایش مهاجرت های آنان به شهرها پرداخت می شود.

معاون دهیارهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: کمیته ملی وام ایران در عرصه های کارآفرینی روستایی اعطای تسهیلات تسهیل یافته است، بیان کرد: در این زمینه، از روستائیان وثیقه های خاص مانند وثیقه های ملکی گرفته نمی شود و تنها از آنها یک چک دهیاری برای تضمین اخذ می گردد. جندقیان افزود: ارائه اندیشه و فکر به روستائیان برای توسعه اشتغال و کارآفرینی نیز از جمله حمایت هاست.