آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

واژگونی اتوبوس در گردنه اسدآباد همدان با 8 مجروح

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: برخورد یک دستگاه اتوبوس با قسمت عقب تریلر در گردنه اسدآباد منجر به واژگونی این وسیله نقلیه شد.

سرهنگ رضا عزیزی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکدستگاه تریلر دانگ فنگ ساعت یک و 30 دقیقه بامداد دیروز از همدان به سمت اسدآباد در حال تردد بود.

وی اضافه کرد: راننده این تریلر در یکی از پیچ های گردنه متوجه وانت نیسان واژگون شده در سطح جاده و افراد اطراف این خودرو شدکه برای برخورد نکردن با آنها خودرو را به قسمت چپ جاده منحرف کرد.

در این هنگام یک دستگاه اتوبوس حامل 38 مسافر از مبدا اسدآباد به تهران در حال سبقت از یک کامیون بود که با تریلر که از مسیر مقابل در حال تردد بود مواجه شد.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: راننده تریلر با مهارت قسمت جلو خودرو را به مسیر اصلی هدایت کرده ولی خودروی اتوبوس به قسمت عقب تریلر برخورد کرد.

راننده اتوبوس در جریان این سانحه از هوش رفت و خودرو با توجه به قرار داشتن در سربالایی، به صورت خلاص حدود 250 تا 300 متر به سمت عقب و سراشیبی حرکت کرد.

وی گفت: پس از حرکت خودرو به سمت عقب، این وسیله نقلیه به سمت راست جاده منحرف شده و در نهایت پس از برخورد با کوه به آرامی واژگون شد.

سرهنگ عزیزی افزود: چنانچه اتوبوس به سمت چپ جاده منحرف می شد این وسیله نقلیه به داخل دره عمیق سقوط کرده و احتمال زنده مانده سرنشینان آن کم بود.

وی گفت: در این سانحه هشت تن از مسافران مجروح شده بودند که همه آنها از مرکز درمانی مرخص شدند ولی راننده و کمکی آن به علت شکستگی از ناحیه پا هم اینک در بیمارستان بستری هستند.