آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۱
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

رکورددار جوان دوومیدانی بانوان ایران: مسیر حرفه ای شدن خرج دارد

فائزه نسایی از مشهد، دونده سرعت جوانان ایران، رکورد 200 متر جوانان را که متعلق به خودش بود، با 9 صدم ثانیه جابه جا کرد و با رکورد 25:34 ثانیه قهرمان 200 متر شد.

این دونده 19 ساله همچنین در رقابت با بزرگسالان با ثبت رکورد 25:47 ثانیه نفر سوم مسابقات دوومیدانی آغاز فصل بانوان ایران در شیراز لقب گرفت. نسایی درخصوص ارتقای رکوردش می گوید: تمرین و ممارست زیاد، انگیزه بالا و روحیه خوب سبب شد، رکوردم را ارتقا دهم. البته در تمرینات، رکورد بهتری ثبت کرده بودم و مربی ام از من انتظار بیشتری در حدود 24 ثانیه داشت. این رکورد متعلق به من نیست، به ایران تعلق دارد و هر کس که بیشتر تلاش کند، حتما می تواند آن را ارتقا دهد.

دونده جوان ایران از مهاجرت خانواده اش به تهران خبر می دهد و می گوید، اگر این اتفاق بیفتد برای تیم تهران می دود. او درباره سابقه فعالیتش می گوید: در سالن اختصاصی دوومیدانی استاد علی باغبان باشی مشهد به صورت شخصی و با علیرضا آریانیک مربی خودم تمرین می کنم. استان ما دونده های خوبی دارد، خصوصا این اواخر نتایج خوبی در قهرمانی ایران گرفتند و همواره روی سکو رفته اند. خوشبختانه فدراسیون دوومیدانی در دو سه سال اخیر برنامه های زیادی برای رده سنی نوجوانان و جوانان دارد. از طرفی لیگ امید و لیگ طلایی هم ما را به ورزش دوومیدانی امیدوارتر می کند.

نسایی درباره نحوه پرداخت هزینه هایش می گوید: در مسیر حرفه ای شدن در ورزش باید هزینه کرد. دوومیدانی هم جزو ورزش های پرهزینه است که اگر شخصا پرداخت شود، فشار زیادی به ورزشکار می آورد، اما من خودم هزینه می کنم. در حال حاضر چون به سطحی نرسیده ام که از فدراسیون حقوق بگیرم، با حمایت خانواده تمام هزینه ها را متقبل می شوم.