آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۱
جهان
۶

چهره ها و نظرها

دبیرکل ناتو: ترکیه کلید امنیت اروپاست

دبیرکل ناتو در مصاحبه ای با تاکید بر اهمیت ترکیه برای این ائتلاف نظامی، گفت: بدون شک ناتو بدون ترکیه که کلید امنیت اروپاست ضعیف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه «آم زونتاگ» آلمان گفت: ترکیه نقش بزرگی در ناتو در کوزوو، افغانستان و منطقه دریای مدیترانه دارد. استولتنبرگ به نقش ترکیه در «مبارزه» با داعش و «قدرت» نظامی و موقعیت جغرافیایی این کشور در نزدیکی سوریه و عراق که شاهد جنگ هستند، اشاره کرد و از کشورهای غربی خواست دست از انتقاد از سیاست ترکیه برداشته و به احترام متبادل و نزدیک کردن دیدگاه ها بپردازند.

خداحافظی مشعل، غزه در آستانه هشدار

احمد یوسف، یکی از رهبران حماس پیش بینی کرد، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، امروز دوشنبه سخنرانی خداحافظی داشته باشد و در جریان آن از برنامه سیاسی جدید جنبش حماس برای آینده صحبت کند که شامل موضع حماس در قبال مقاومت مردمی، تشکیل کشور فلسطین، گروه های بین المللی، کشورهای عربی و اسلامی، فرق قائل شدن بین یهود به عنوان یک دین و بین اشغالگران و طرح صهیونیستی از جنبه دیگر می شود.

این مقام جنبش حماس، همچنین نسبت به وخیم شدن اوضاع نوار غزه در صورت تداوم تدابیر سختگیرانه و در تنگنا قرار دادن های آن هشدار داد. احمد یوسف تصریح کرد: جنبش حماس مراقب اتفاقی که ممکن است در آینده بویژه در نوار غزه بیفتد است و اکنون غزه به مرحله ای رسیده که هر لحظه امکان انفجار وجود دارد.