آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۱
ایران
۱۵

بلاتکلیفی پرداخت حق بیمه حادثه قطار تبریز - مشهد

با وجود گذشت پنج ماه از حادثه قطار شهری تبریز - مشهد، هنوز حق دیه جانباختگان و مصدومان این حادثه پرداخت نشده است.

به گزارش فارس، 5 آذر سال گذشته در پی برخورد قطار مسافربری تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان دامغان - سمنان حدود 48 نفر از مسافران که اهل آذربایجان شرقی بودند، کشته و بیش از 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در آن هنگام عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران ضمن ابراز تاسف از کشته شدن جمعی از هموطنانمان در این حادثه دلخراش، ضایعه دردناک را تسلیت گفته و از پیگیری پرداخت بموقع دیه جانباختگان و مصدومان خبر داده بود.وی در ادامه افزوده بود: صنعت بیمه برای حمایت از این آسیب دیدگان آمادگی خود را اعلام کرده و اظهار امیدواری کرده بود بیمه پارسیان بیمه گر راه آهن در حادثه قطار سمنان همچون گذشته در کمترین زمان ممکن نحوه پرداخت خسارت را بررسی کرده و با انجام وظیفه بموقع بتواند مرهمی کوچک بر درد و رنج خانواده این عزیزان باشد.اما افسوس که تا همین لحظه این حرف صرفا بر زبان جاری شده و عملی نگشته است. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در این باره اظهار کرد: در حادثه ریلی قطار تبریز - مشهد برخی ها بسیار اصرار بر پرداخت دیه به صورت نصف برای زنان را داشتند که این امر با مصوبه مجلس مغایرت داشت.

در همین حال شهرام پورعزیز از مصدومان حادثه قطار تبریز - مشهد، که تنها بازمانده واگن پنج قطار حادثه دیده است، تاکید کرد: متاسفانه تاکنون ما ریالی درخصوص خسارت و دیه و بیمه وعده داده شده از طرف مسئولان دریافت نکردیم. وی ادامه داد: الان چندماه است که هر موقع با دفتر وزیر تماس می گیریم مسئول دفتر به جمله کوتاه در حال پیگیری هستیم و با شما تماس می گیریم. بسنده می کند، ولی ما تاکنون تماسی دریافت نکردیم هیچ، فراموش هم شده ایم.