آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۱
جامعه
۱۷

آسیب ها را به 123 اطلاع دهید

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست خشونت های خانگی بویژه کودک آزاری و همسرآزاری را با مرکز اورژانس اجتماعی یا شماره تلفن 123 در میان بگذارند.

حسین اسدبیگی در گفت وگو با ایرنا افزود: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.

وی عنوان کرد: مشکلات مدنظر اورژانس اجتماعی در درجه اول خشونت های خانگی بویژه کودک آزاری، بعد، همسرآزاری است و بعد از اینها خودکشی در اولویت ما قرار دارد.

اسدبیگی خاطرنشان کرد: خودکشی در اولویت است چراکه این مساله منجر به از دست رفتن جان انسان ها می شود، اما تلفن ها، تماس ها و خواسته هایی که مردم دارند در تماس با شماره تلفن 123 جدا از این مسائل است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص تماس های تلفنی مردم با محوریت مسائل کلی گفت: به طور میانگین سال گذشته حدود 600 هزار تماس تلفنی با موضوعات کلی گرفته شد که فقط حدود 146 هزار تماس با فعالیت های اورژانس اجتماعی مرتبط بود. اسدبیگی اظهار کرد: مردم در این تماس های کلی، مسائل مختلفی را بیان می کنند. به طورمثال می گویند در مورد اعتیاد چه کار کنیم که این موارد را به خط ملی اعتیاد به شماره 09628 ارجاع می دهیم.

اسدبیگی، موارد خشونت های خانگی، خودکشی، فرار از منزل و سایر آسیب های اجتماعی را که مردم به طور روزمره ممکن است با آنها سر و کار داشته باشند، از جمله برنامه های هدف اورژانس اجتماعی برشمرد.