آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۳
صفحه آخر
۱۲

در اقدامی کم سابقه، یونسکو علیه اشغالگری های رژیم صهیونیستی قطعنامه تصویب کرد

سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) در انتقاد از سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در قدس، قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «یونسکو» دیروز طی جلسه ای و در واکنش به سیاست های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در شهر «قدس»، با رای قاطع، قطعنامه ضد اسرائیلی تصویب کرد.

در جلسه دیروز یونسکو، قطعنامه محکومیت تسلط رژیم صهیونیستی بر شهر «قدس» با 22 رای موافق، 10 رای مخالف و 26 رای ممتنع یا غائب تصویب و تاکید شد قدس یک شهر اشغال شده است.

این قطعنامه ضمن به رسمیت شناختن اهمیت بخش قدیمی شهر «قدس» برای سه دین توحیدی (اسلام، مسیحیت و یهودیت)، به سیاستمداران اسرائیلی درمورد اجرای سیاست های اشغالگرانه در این بخش هشدار داد.

در بخشی از این قطعنامه تاکید شده است: تمامی اقدامات تحت لوای قانون و اجرا شده از سوی اسرائیل به عنوان قوه اشغالگر، که چهره و هویت شهر مقدس قدس را تغییر داده – به طور خاص قانون پایه در این شهر - پوچ و بی اعتبار بوده و باید فورا لغو شوند.سال گذشته نیز شورای سازمان ملل قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی توسط اسرائیل، تصویب کرده بود، که به خاطر رای ممتنع آمریکا، تصویب شده بود.این اقدام آمریکا در رابطه با اسرائیل سابقه نداشته است.