آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۳۷۹۸
ورزش
۱۵
حرف روز

پیشنهاد شگفت انگیز سرپرست کمیته جوانان!

علی عالی

کمتر از 18 روز تا آغاز جام جهانی جوانان باقی مانده است اما هنوز تیم ملی جوانان ایران نتوانسته یکی از تمریناتش را با حضور همه دعوت شده ها به اردو برگزار کند. تیم ایران بعد از 16سال به جام جهانی راه یافته است اما گویا هیچ برنامه مشخص و مدونی برای حضور پرقدرت در این رقابت ها نداشته و ندارد، آن هم در شرایطی که بسیاری انتظار دارند تیم جوانان با آمادگی بالایی در این مسابقات حضور داشته باشد. جام جهانی جوانان از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از بازیکنان بزرگ آینده از همین رقابت ها به دنیای فوتبال معرفی می شوند و کشورها با برنامه و هدف در این مسابقات حضور دارند و خریداران، توجه ویژه ای به جام خواهند داشت اما فدراسیون ایران بی توجه به فوتبال پایه، از کنار این موضوع مهم رد می شود.

برای اینکه بدانید تا چه حد این «بی مسوولیتی» پیشرفت کرده، باید بنویسیم که سرپرست کمیته جوانان در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم از پیشنهاد تعویق پنج روزه بازی ها به خاطر تیم ملی ایران پرده برداشته است! او گفته: «این پیشنهاد از طرف خود من بود، اما باید در نظر بگیریم که همه چیز برنامه ریزی شده و تغییرات سخت است.» و البته حجت را برای همه تمام کرده است: «ما باید به فکر دوره های آینده باشیم.» فرار رو به جلو از سوی سرپرست کمیته ای که پیش از این در سال های گذشته به خاطر اشتباه محرز در حذف تیم ملی امید از کار برکنار شده بود.

در همه این سال ها، فوتبال هیچ مدیری تربیت نکرده تا جایگزین افراد قدیمی شوند؟ مدیرانی که بی برنامه بودند و برای آینده هم نسخه می پیچند: باید به فکر دوره های آینده باشیم! فرصت ها به همین راحتی از دست می رود، نسلی به همین سادگی می سوزد و آینده ای که دورنمایی تاریک دارد...