آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۷
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

محسن چاوشی با نماآهنگ دبی

محسن چاوشی، با این که هیچ گاه در مجامع موسیقی و کنسرت ها و برنامه های مختلف حاضر نمی شود و به قول اهالی موسیقی گوشه نشین است، اما این باعث نشده که این خواننده از موضعگیری ها و واکنش ها به مسائل ملی و اجتماعی برکنار باشد.

حالا هم خبر رسیده که این خواننده محبوب موسیقی پاپ بزودی نماآهنگ «دبی» را که مضمونی اجتماعی دارد در انتقاد به شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس منتشر خواهد کرد. به گزارش مهر، این اثر در همکاری با سازمان هنری رسانه ای اوج منتشر خواهد شد. محسن چاوشی که چندی پیش آلبوم «امیر بی گزند» را روانه بازار موسیقی کرد، ازجمله خوانندگانی است که تا سال های اخیر ترانه های متعددی را با مضامین اجتماعی و انتقادی منتشر کرده است.

«روناک» به تالار وحدت می رود

کنسرت گروه موسیقی «روناک» با آثاری از موسیقی فولکلور، سنتی، پاپ و موسیقی بین الملل، اوایل خرداد برگزار می شود.

به گزارش جام جم، این گروه موسیقی با سرپرستی کیوان علی محمدی و با همت موسسه فرهنگی هنری «فروغ فلق»، کنسرت خود را سوم خرداد 1396 در تالار وحدت به روی صحنه می برد. ترکیبی از سازهای محلی، سنتی، پاپ و موسیقی بین الملل سازبندی این گروه را تشکیل می دهد و قرار است مخاطبان این کنسرت آثاری از چهار ژانر متفاوت موسیقی را بشنوند. در بخش موسیقی ملل قطعه ای انگلیسی با عنوان «من آزادم» و قطعه ای از موسیقی مصر با عنوان «حبیبی» اجرا می شود. در بخش پاپ اثری معروف که مردم آن را بسیار شنیده اند با عنوان «خانومم» اجرا می شود. بخش موسیقی سنتی به اجرای یکی از آثار قدیمی با عنوان «بیداد زمان» اختصاص دارد. در بخش موسیقی نواحی هم آثاری از موسیقی کردی، لری، بلوچی، خراسان، شمال ایران، آذری، جنوبی و دیگر نقاط ایران اجرا می شود. در کنسرت پیش رو، گروه «روناک» با حضور یازده خواننده برنامه اش را اجرا می کند.