آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۸
ایران
۱۵

راه آهن تهران همدان افتتاح شد

راه آهن تهران همدان روز گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

پروژه راه آهن تهران همدان سنندج به طول 411 کیلومتر بوده که طول مسیر تهران همدان 267 کیلومتر است. این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان عبور می کند.

به گزارش ایرنا، این طرح که دارای 35 پل خاص به طول 1640متر است، به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده است.

این مسیر ریلی علاوه بر این که از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافران، استان های همدان و کردستان را به شبکه راه آهن سراسری متصل می کند، باعث فراهم آوردن بستری مناسب به منظور احداث طرح ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سیر و کاهش مصرف سوخت می شود.

محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان درباره اهمیت بهره برداری از راه آهن تهران همدان گفت: اتمام ریل گذاری راه آهن تهران همدان با اعتبار 9700میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: ریل گذاری تمام طول مسیر محدوده استان همدان و 20 کیلومتر از مسیر در استان مرکزی، بعد از برجام و گشایش های حاصل از آن و ورود ریل به کشور، انجام شده است.

استاندار همدان یادآور شد: در تعطیلات نوروز تصور می کردیم کار تعطیل می شود اما دیدیم در طول 13 روز تعطیلات نوروزی 15 کیلومتر ریل گذاری انجام شد و ریل گذاری این مسیر از 700 متر در روز تا رکورد 1720متر در مراحل پایانی انجام شد.