آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
صفحه آخر
۱۲

دو انفجار مهیب تایلند را لرزاند 50 نفر زخمی شدند

دیروز بر اثر وقوع دو انفجار مهیب تروریستی در نزدیکی یک مرکز خرید در تایلند بیش از 50 تن زخمی شدند.

ارتش تایلند اعلام کرده «در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک مرکز خرید پر رفت و آمد در منطقه عمدتا مسلمان نشین جنوب این کشور بیش از 50 نفر زخمی شدند.» این حادثه تروریستی عصر دیروز و در شهر عمدتا مسلمان نشین«پاتانی» رخ داد که در آن دو بمب نزدیک یک فروشگاه پر رفت و آمد که تقریبا در مرکز شهر قرار دارد منفجر شد. بنا بر اعلام پلیس تایلند، بمب اول در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده بود که منجر به وحشت حاضران در فروشگاه شد و بمب دوم نیز در یک خودرو کار گذاشته شده بود که انفجار آن ده ها نفر را مجروح کرد. فرمانده پلیس شهر پاتانی در این باره گفته «بمب دوم منجر به انفجار بزرگی شد که در پی آن بیش از 50 نفر زخمی شدند. بیمارستان شهر پاتانی اعلام کرده دست کم 52 نفر در این انفجار زخمی شده اند.»

سخنگوی ارتش تایلند هم اظهار داشته «شبه نظامیان عامل این بمب گذاری در شهر پاتانی در ابتدا اقدام به منفجر کردن مواد محترقه به منظور منحرف کردن توجهات عمومی کرده و سپس خودروی بمب گذاری شده را منفجر کردند.»

به گفته استاندار این استان حال دو تن از زخمی ها بسیار وخیم است. طی چند ماه اخیر این بزرگترین حمله در منطقه پر تنش جنوب تایلند محسوب می شود.بیش از یک دهه است که این منطقه مرزی صحنه خشونت ها و درگیری های مالایی ها با تایلندی هاست.