آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
شهرستان ها
۷

76 هزار رای اولی در خوزستان پای صندوق رای می روند

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: براساس تشکیل هیئت های اجرایی در سطح خوزستان 4 هزار و 575 شعبه اخذ رای شهری و روستایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.

علی حسین حسین زاده اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال 95 در خوزستان برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا تعداد حدود 76 هزار رای اولی وجود دارد.

وی با بیان این که براساس آمادگی خوزستان برای چهار شهر، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستان به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گفت: این نوع از انتخابات برای نخستین بار انجام می شود و امکانات لازم در شهرهای خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان فراهم شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: اقدامات آموزشی در حوزه انتخابات الکترونیک در این شهرستان آغاز و وسایل مورد نیاز در مناطق پر تردد شهرها تعبیه شده تا ضمن آشنایی مردم با اینگونه رای گیری، بتوان پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به نحو احسن برگزار کنیم؛ دست اندرکاران این نوع انتخابات در دوره های آموزشی فرا خوانده شدند.

وی با اشاره به برگزاری مانور انتخابات الکترونیک طی چند روز اخیر در شهرستان های امیدیه، آبادان، خرمشهر و بهبهان، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام آشنایی تعداد افراد بیشتر با شیوه انتخابات الکترونیک است تا روند رای دادن با سادگی و روانی بهتری انجام شود.