آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پیکر آخرین قربانیان حادثه انفجار از معدن یورت خارج شد

معاون امور عمرانی استاندار گلستان و جانشین مدیریت بحران استان از دستیابی امدادگران به پیکر 7 تن دیگر از جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر خبر داد و گفت: تاکنون پیکر 42 معدنچی از این معدن خارج شده است.

«رضا مروتی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکر این معدنکاران برای شناسایی و احراز هویت پزشکی قانونی منتقل شده است.

وی توضیح داد: کار آواربرداری معدن با جدیت و تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.

مروتی افزود: پیش از این پیکر 22 تن از جانباختگان این حادثه دلخراش از معدن خارج و پس از احراز هویت به خانواده ها تحویل شد و صبح دوشنبه نیز پیکر 13 تن از معدنکاران خارج و به پزشکی قانونی برای احراز هویت منتقل شده بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان از احراز هویت و شناسایی 10 نفر دیگر از معدنکاران جان باخته خبر داد و گفت: اجساد این تعداد به خانواده هایشان تحویل شدند.

حسین زارعی اظهار داشت: از مجموع 13 معدنکار جانباخته که روز دوشنبه به پزشکی قانونی منتقل شده بودند؛ ابراهیم گنجی، مجید نیکی، حسین محبوبی نرگس چال، مجید علیخانی، مهدی سوسرایی، قاسمعلی صادقیان، ابوالقاسم برآبادی، هادی سوسرایی، مجید طالبی سوسرایی و عباس دامن زن تاکنون توسط خانواده هایشان شناسایی و احراز هویت شده اند.

وی همچنین گفت که پیکر 7 معدنکاری که بامداد دیروز از معدن خارج شد نیز به پزشکی قانونی منتقل و در مرحله احراز هویت هستند.آخرین خبر به نقل از صادقعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان حاکی است که چهل و سومین و تنها جسد معدنکار باقیمانده حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر کشف شد که با کشف این جسد آمار جان باختگان به 43 نفر رسید. جسد این معدنکار برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی منتقل شد. کار آواربرداری معدن با تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.