آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۸۶۰
حوادث
۱۳

کشف جسد 8 معدنچی دیگر از «زمستان یورت»

شرق: گروه تجسس در معدن زمستان یورت در حالی کار خود را ادامه می دهد که روز گذشته جسد هشت معدنچی دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شد. به گزارش خبرنگار ما، اهالی منطقه می گویند هنوز یک نفر دیگر مفقود است و بر اساس آماری که مدیران معدن اعلام کرده اند،باید هنوز یک کارگر دیگر در معدن باشد.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان و جانشین مدیریت بحران استان از دستیابی به اجساد دراین باره گفت: تاکنون پیکر 42 معدنچی از این معدن خارج شده است. «رضا مروتی» افزود: پیکر این معدنچیان نیمه شب دوشنبه از عمق هزارو 800متری بیرون کشیده شدند و پیکر این معدن کاران برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی توضیح داد: کار آوار برداری معدن با جدیت و تلاش امدادگران همچنان ادامه دارد.

مروتی افزود: پیش از این، پیکر 22 نفر از جان باختگان این حادثه دلخراش، از معدن خارج و پس از احراز هویت به خانواده ها تحویل داده شد و صبح دوشنبه نیز پیکر 13 نفر از معدن کاران خارج و برای احراز هویت به پزشکی قانونی منتقل شده بود.

ساعاتی بعد نجار، رئیس ستاد بحران، از کشف جسد چهل وسومین جان باخته معدن آزادشهر خبر داد. اسماعیل نجار گفت: دقایقی قبل با کشف یک جسد دیگر از معدن آزادشهر، شمار جان باختگان این حادثه به 43 نفر رسید.

وی با بیان اینکه جسد این فرد به پزشکی قانونی منتقل شده است، تصریح کرد: تاکنون بیشتر اجساد شناسایی شده و فقط هویت دو تا سه نفر شناسایی نشده که اقدامات در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوالی که آیا افراد دیگری زیر آور باقی مانده اند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: جست وجوها در این زمینه ادامه دارد و تا زمانی که جست وجوها پایان نیافته، نمی توان نظر داد؛ اما امیدواریم این آخرین جان باخته باشد. در پی انفجار ظهر چهارشنبه گذشته معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، جمعی از معدن کاران محبوس شدند که تاکنون پیکر 43 نفر از آنان به خارج از معدن منتقل شده است. بر اثر این حادثه، 73 نفر نیز مصدوم شدند که برخی به صورت سرپایی یا در مراکز درمانی مداوا و چند نفر در بیمارستان های شرق استان گلستان بستری شده اند.