آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جست و جو برای یافتن ناپدیدشدگان سیل لردگان همچنان ادامه دارد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: جست وجو برای یافتن 4 زن ناپدید شده سیل روستای سیدمحمد بخش منج لردگان وارد سومین روز پیاپی شد.

ستار فرهادی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد تاکید کرد: هنوز هیچ اثری از ناپدیدشدگان این سیل مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: 150 نفر از نیروهای امدادی و محلی از 2 روز گذشته تاکنون عملیات جست وجو برای ناپدیدشدگان سیل روستای سیدمحمد بخش منج شهرستان لردگان را آغاز کرده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حجم بسیار بالای گل و لای و جابه جایی سنگ ها تا وزن 20 تن، عملیات جست وجو برای یافتن 4 ناپدید شده سیل اخیر را دشوار کرده است.

وی افزود: تلاش برای یافتن ناپدیدشدگان از عصر روز یکشنبه توسط نیروهای امدادی و نیروهای بومی منطقه آغاز شد که به دلیل سخت گذر بودن منطقه و گل و لای ناشی از سیلاب کار جست وجو در سه روز گذشته با سختی مواجه بود.فرهادی تاکید کرد: بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل باعث خسارت به 40 خانوار روستایی این منطقه شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان در حال بررسی دقیق میزان خسارت ناشی از بارش باران شدید، تگرگ و جاری شدن سیل در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری هستند که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات به خبرگزاری فارس، گفت: طی یک هفته گذشته 16 استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و یزد درگیر سیل و طوفان بودند.مرتضی سلیمی افزود: 5600 حادثه دیده در این زمینه امدادرسانی شدند و 725 نفر نیز اسکان اضطراری یافته اند.

وی با اشاره به برپایی یک اردوگاه در روستای سیدمحمد گفت: 4 مفقودی این روستا به دلیل سیل هنوز پیدا نشده و در این مدت نیز 229 واحد مسکونی از آب تخلیه شد و تعداد زیادی خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی پتو، موکت، نایلون، کنسروجات، نان، روغن و... میان حادثه دیدگان توزیع شده است و عملیات در فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان همچنان ادامه دارد.