آرشیو چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۱۹
فرهنگ و هنر
۱۶

تجسمی

نقاشی های جراح قلب مشهور در گالری ایوان

گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار نقاشی پروفسور هرمز مه منش یکی از مشهورترین جراحان قلب جهان است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه که «سایه خاموشی» نام دارد روز جمعه 22 اردیبهشت با نمایش بیش از 20 تابلوی نقاشی که با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد خلق شده اند، افتتاح می شود. تابلوهای این نمایشگاه را بهنام کامرانی از میان آثار پر تعداد پروفسور مه منش انتخاب کرده است.

هرمز مه منش نقاش خودآموخته ای است که در کنار فعالیت علمی سنگین خود به نقاشی می پردازد تا احساسات و حرف های ناگفته خود را بیان کند. برای مه منش نقاشی شکلی از فعالیت هستی شناسانه است و به همین علت آثار او سرشار از خاطرات، پرسش ها، دلمشغولی ها و خواب هایش هستند. او سال 1336 در تهران متولد شد و پس از گذراندن سال اول دبیرستان به آلمان رفت. او موفق به کسب دکترای روان شناسی سپس پزشکی با رتبه اول شد و پس از آن دوره تخصصی جراحی قلب و عروق را در آلمان و سپس آمریکا گذراند. مه منش افزون بر این که سال ها معاونت کل دپارتمان جراحی قلب و عروق دانشگاه مونیخ را به عهده داشت، جوایز و افتخاراتی متعدد مانند جایزه بنیاد «فریدریش ابرت» به عنوان دانشجوی استثنایی، جایزه ماکس پلانک برای دکترای استثنایی، جایزه ایالت فالز برای تحقیقات استثنایی، جایزه دانشگاه فنی مونیخ برای اختراعات در جراحی قلب و... را دریافت کرده است.

جلوه ای از هنر معاصر در پردیس ملت

موسسه فرهنگ و هنر ماندگار، نمایشگاه «رویکردها و گرایش ها در هنر معاصر ایران» را عصر پنجشنبه 21 اردیبهشت در گالری پردیس ملت برگزار می کند.

به گزارش ایران آرت، در این نمایشگاه که فرناز محمدی نمایشگاه گردانی آن را به عهده دارد، آثار 40 هنرمند جوان و نسل میانی که هر یک از زاویه ای مختص به خود در هنر معاصر ایران نقش آفرینی می کنند ارائه خواهد شد. این مجموعه بنا دارد ضمن نشان دادن بخش هایی پر قدرت از رویکردهای متنوع در هنر معاصر ایران و ارائه آثار قابل تامل و تماشایی، زمینه پژوهش و جست وجویی هر چند گذرا برای علاقه مندان را نیز فراهم آورد. این نمایشگاه تا 19 خرداد در گالری پردیس ملت دایر خواهد بود.