آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۰
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب اسرای فلسطینی وارد روز بیست و پنجم شد

اسرای فلسطینی که با هدف رسیدن به حقوق مشروع خود دست به اعتصاب غذا زده اند در بیست و پنجمین روز این اقدام اعتراضی، با مشکلات جسمی زیادی مثل بالا آوردن خون و رفتن به کما مواجه شده اند.

اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی امروز وارد بیست و پنجمین روز خود شده است. کمیته رسانه ای اسرا و زندانی های آزاد شده اعلام کرده وضعیت سلامتی اعتصاب کنندگان غذا پس از کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم در معرض «خطر» قرار گرفته است. این اسیران با مسایلی از قبیل رفتن به کما، سختی در حرکت، درد معده و سر، خشکی گلو، بالا آوردن خون و غیره روبه رو شده اند و بسیاری از آنها به دلیل سختی رفتن به دستشویی، ساعت های طولانی آب نمی خورند. با این حال رژیم صهیونیستی هنوز حاضر نشده خواسته اعتصابیون را که بهبود شرایط زندان است به انجام رساند.

این اسرا خواستار تحقق مطالبات ابتدایی خود از جمله پایان سیاست های بازداشت اداری یا موقت، حبس انفرادی، ممنوعیت دیدار خانواده ها با فرزندانشان، اهمال پزشکی و درخواست های اساسی و مشروع دیگر هستند که اداره امور زندان ها، آنها را از این حقوق محروم کرده است. اسیران فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) و در روز جهانی اسرا اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کرده اند. پیشنهاد اعتصاب غذا که با عنوان «آزادی و کرامت» ادامه دارد، از سوی «مروان البرغوثی»، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و «احمد سعدات»، دبیرکل مردمی این جبهه و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شده است. در ابتدا شمار اعتصاب کنندگان 700 نفر بود اما با گذشت زمان اعتراض ها گسترش یافت به طوری که امروز تعداد اسرای معترض فلسطینی به بیش از2000 نفر رسیده است.

از سوی دیگر فعالیت های انجام شده در اعلام همبستگی با این اسرا در استان های مختلف کرانه باختری، نوار غزه، اراضی اشغالی و مناطق مختلف جهان ادامه دارد و حامیان فلسطین با برگزاری تظاهرات، تجمع و اعتصاب همبستگی خود را با اعتصاب کنندگان ابراز می کنند.