آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۲۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

یمن

ایسنا: دولت مصر از برادرزاده «علی عبدالله صالح» در قاهره استقبال کرد و حتی اجازه داد در همایشی با حضور وی، یک فیلم مستند درباره جنایات عربستان در یمن پخش شود. این درحالی است که قاهره از ائتلاف عربستان علیه یمن نیز حمایت می کند!

آلمان

فارس: دولت آلمان تحریم کره شمالی را در دستور کار قرار داد. علت این تصمیم مقامات برلین، فعالیت های هسته ای «پیونگ یانگ» اعلام شده است. این اقدام در واقع، در چارچوب سیاست های جدید کاخ سفید مبنی بر تشدید تحریم کره شمالی صورت می گیرد.

لبنان

خبرگزاری جمهوری اسلامی: اداره امنیت عمومی لبنان اعلام کرد، دو تروریست وابسته به «جبهه النصره» که قصد ترور مقامات لبنان و مسئولان فلسطینی اردوگاه «شتیلا» را داشتند، بازداشت شدند.

مصر

الیوم السابع: الازهر با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که شب نیمه شعبان، شب مبارکی است و برپایی احیاء در این شب، در بسیاری از احادیث آمده است. در این بیانیه آمده است، مراسم احیاء این شب چه به صورت فردی و چه جماعت در مساجد جایز است.

روسیه

تسنیم: وزیر دفاع روسیه خبر اعدام یک افسر امنیتی این کشور به دست عناصر داعش را تکذیب کرد. اخیرا داعش تصاویری در مورد اعدام یک فرد پخش کرده و مدعی شده بود که او عضو دستگاه امنیتی روسیه بوده است.

افغانستان

فاکس نیوز: ارتش آمریکا اعلام کرد، قصد دارد تابستان آینده 1500 نفر از نیروهای این کشور را به افغانستان اعزام کند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می خواهد نیروهای این کشور را در افغانستان تقویت کند.

آمریکا

ایندیپندنت: با به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» و افزایش اعتراضات ضد دولتی در آمریکا، بیش از 20 ایالت این کشور لوایحی را علیه برگزاری تظاهرات، تنظیم کرده اند. با این حال، کارشناسان پیش بینی می کنند که طی ماه ها و سال های آتی، تظاهرات علیه ترامپ شدت خواهد گرفت.