آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
اقتصاد
۴

اقتصاد مقاومتی، رمز توسعه تولید اشتغال

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از جمله راهکارهای عملیاتی و برجسته برای تولید اشتغال در جامعه است.

ابوالفضل روغنی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، تولید، بیکاری و رشد توسعه اقتصادی را از مهم ترین مشکلات پیش روی مملکت دانست و افزود: دولت در ایجاد بسترهای لازم برای رونق تولید و شغل مناسب در جامعه باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی در ادامه نرخ بیکاری در کشور را 12درصد اعلام کرد و ادامه داد: تاثیر بیکاری در گسترش آسیب های اجتماعی امروزه برکسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: بیکاری توازن و تعادل جامعه را به هم می ریزد و باعث ایجاد بحران های متعدد در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی می شود بنابراین رفع این معضل می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را برطرف کند.

وی با بیان این که نظام در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه مسئولیت دارد، افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله راهکارهای مهم تحقق پذیری این مهم در کشور است.

روغنی در بخش دیگری از سخنان خود لازمه رشد اقتصادی، شکوفایی تولید و اشتغال افزایی در جامعه را توجه به صنایع کوچک و متوسط دانست و اظهار کرد: میزان اشتغال بنگاه های کوچک و متوسط در کره جنوبی، آلمان، آمریکا، ژاپن و دیگر کشورها 90 درصد ولی این میزان در ایران 42 درصد است.

وی با تاکید بر این که رشد صنایع کوچک و متوسط در تولید اشتغال پایدار بسیار نقش آفرین است، گفت: تحقق پذیری این مهم توجه و حمایت جدی دولتمردان را می طلبد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران توسعه صنایع کوچک و متوسط را رمز توسعه اقتصادی برشمرد و افزود: این بنگاه ها از طریق کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد تاثیرگذارند.

وی در ادامه با تاکید بر این که توجه به صنایع کوچک و متوسط موجب رشد کارآفرینی و نوآوری در کشور می شود، یادآور شد: این نوع صنایع در همه کشورها نقشی تاثیرگذار در رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده ایفا می کنند.