آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
سینما
۱۲

«بری لارسن» رئیس جمهور می شود

اگرچه هیلاری کلینتون نتوانست لقب اولین رئیس جمهور زن آمریکا را در رقابت های اخیر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری از آن خود کند، اما صنعت سینما مایل به ادامه صحبت درباره حضور زنان در این رقابت هاست. برای این منظور، هالیوود سراغ ویکتوریا وودهال رفته است.

برای کسانی که با این نام آشنایی ندارند، باید یادآوری کرد او اولین زن در تاریخ آمریکاست که خود را نامزد پست ریاست جمهوری کشور کرد. این خانم در سال 1872 وارد کارزارهای رقابتی برای احراز پست فوق شد. حالا بری لارسن می خواهد روی پرده سینما نقش این خانم سیاستمدار و پیشگام را بازی کند. البته ویکتوریا وودهال نتوانست به کاخ سفید راه پیدا کند، اما نامش در کتاب گینس ثبت شد. نکته ای که تاریخ نویسان به آن اشاره می کنند، نامزدی وودهال در زمانه ای است که زنان آمریکا حتی حق رای دادن نداشتند! زنان آمریکا تنها 45 سال بعد از نامزدی وودهال، اجازه رای دهی و حضور پای صندوق های رای پیدا کردند.

فیلمنامه فیلم را بن کوپیت نوشته و لارسن در کنار بازی در نقش اصلی آن، یکی از تهیه کنندگانش هم خواهد بود. در ضمن این درام پرتنش سیاسی که فعلا نامی ندارد، با عنوان موقت «ویکتوریا» شناخته می شود! تهیه کننده ویکتوریا شرکت مستقل فیلمسازی آمازون است که امسال درام خانوادگی «منچستر کنار دریا»ی آن نامزد دریافت جوایز مهم اسکار بود. به همین خاطر، اهل فن می گویند ساخته تازه آنها هم چشم به جوایز اصلی مراسم اسکار پیش رو دارد. بری لارسن بازیگر اصلی فیلم هم دو سال قبل برای «اتاق» جایزه بهترین بازیگر زن سال را دریافت کرد. شنیده ها حکایت از آن می کند که او مایل است کارگردانی ویکتوریا را هم به عهده بگیرد. این فیلم هنوز کارگردانی ندارد. بری لارسن ماه قبل اکشن دلهره آور و پرفروش «جزیره اسکال» را روی پرده سینماها داشت. این فیلم نگاهی تازه به داستان کلاسیک کینگ کونگ داشت.