آرشیو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، شماره ۴۸۲۱
فرهنگ و هنر
۱۶

موسیقی

استقبال کانادایی از کنسرت ایرانی

کنسرت کیهان کلهر نوازنده شناخته شده کمانچه و علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی در شهر ونکوور کانادا برای یک شب دیگر تمدید شد.

به گزارش فارس، کیهان کلهر و علیرضا قربانی در میانه تور خارج از کشورشان، به ونکوور کانادا سفر می کنند و طی دو شب در این شهر به اجرای موسیقی ایرانی می پردازند. در ابتدا قرار بود اجرای مشترک این دو هنرمند ایرانی روز 14 می برابر با 24 اردیبهشت برگزار شود که پس از اتمام بلیت های این اجرا، کنسرت کلهر و قربانی برای یک شب دیگر (16 می برابر با 26 اردیبهشت) نیز تمدید شد. کنسرت های کلهر و قربانی از 16 اردیبهشت در دالاس تگزاس آغاز شده و بعد از آن هفدهم همین ماه در بوستون روی صحنه رفتند. امروز 23 اردیبهشت نیز این دو هنرمند در نیویورک به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این دو موسیقیدان، قرار است در این برنامه ها با یکدیگر «ساز و آواز» اجرا کنند. ساز و آواز اجرای اشعار کهن توسط خواننده و همراهی آن با ساز و موسیقی است.

لس آنجلس تایمز درباره این رویداد هنری نوشته است: «کیهان کلهر استاد کمانچه یکی از هنرمندان محبوب ایران و سفیر برجسته موسیقی فارسی است. او همکاری هایی گسترده با هنرمندانی از جمله یویو ما، بروکلین رایدر، کرونوس کوارتت، گروه غزل و ارکسترهای بسیاری در سراسر جهان داشته است. موسیقی کلهر در غرب محبوب است و او یک نیروی خلاق در صحنه موسیقی بین المللی امروز محسوب می شود.»

رونمایی اثر ضداسرائیلی در سالروز مقاومت

خواننده موسیقی انقلابی در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از تولید یک قطعه جدید ضداسرائیلی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب خبر داد.

محسن توسلی، خواننده موسیقی انقلابی که با مهر حرف می زده با اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی، بیان کرده: بتازگی یک کار ضد اسرائیلی آماده کرده ایم که 4 خرداد همزمان با فرا رسیدن روز مقاومت، طی مراسمی ویژه با حضور برخی از اعضای انتفاضه فلسطین رونمایی می شود. این قطعه که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی برای مخاطبان ارائه می شود، برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی هایشان فرمودند «جوانان ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستند» است. ما تلاش کردیم ضمن الهام از فرموده ها، از سخنرانی ایشان نیز در قطعه استفاده کنیم